måndag 4 maj 2020

Kycklingstroganoff m champinjoner & soltorkade tomater


Igår var det dags för matlådefix och jag kände att det var längesedan jag bjöd på ett recept. Så jag slängde ihop en variant av stroganoff med lyckat resultat. Jag la upp receptet på min instagram igår men ni måste ju få det här också.


Kycklingstroganoff m champinjoner & soltorkade tomater
6 port

1kg kycklingfilé i strimlor
1 hackad gul lök
250g champinjoner i skivor
3 dl matlagningsgrädde 10%
0,5 dl tomatpuré
2 msk kycklingfond
2 vitlöksklyftor
50g soltorkade tomater
2 tsk timjan
1 tsk smör
Salt och peppar 

Stek champinjoner, lök och vitlök i smör. Tillsätt kycklingen och låt den fräsa med. Krydda med alla kryddor och ha i tomatpuré, soltorkade tomater, fond och ha sist i grädden. Låt allt puttra ihop i ca 20 min. Klart!

Näringsvärde vid 6 portioner:
272 kcal
42g protein
9g kolhydrater
6,8g fett

Hoppas ni gillar receptet och skriv gärna en kommentar om ni testar det💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar